Kvalitetsmärkt Shopping

Nacka Forum har granskat varje skrymsle, vinkel och vrå för att din shoppingupplevelse ska bli ännu bättre. Under arbetet har Nacka Forum bockat av hela 684 punkter! Bland dem finns till exempel en ny bemannad reception, smartare parkeringssystem i uppvärmt garage och servicepersonal som finns där bara för dig. Som första köpcentrum i Norden har Nacka Forum därför uppnått en fyrstjärnig kvalitetsmärkning. Kontrollen gjordes av SGS, ett världsledande företag inom inspektion och certifiering som under 2 dagar i oktober granskade centrumet utifrån de 684 bedömningspunkter som kravspecifikationen består av. Nacka Forum klarade granskningen med mycket god marginal. Håll utkik så kommer du upptäcka både små och stora förbättringar!

De 684 bedömningspunkterna kan delas in i fem områden
1. I centrumet
2. Skyltning och hänvisning
3. Butiker och restauranger
4. Leverantörer
5. Marknadsföring

Klicka här för att ladda ner press-releasen.

1. I centrumet

En av de viktigaste delarna i ett serviceutbud är parkeringsmöjligheterna. Parkeringsgaraget i Nacka Forum har utvecklats på flera sätt, några exempel på detta är:

  • Parkeringssystem som markerar lediga och upptagna platser
  • Förbättrad skyltning och belysning

  • Väl i centrumet kommer besökaren att uppleva förändringen främst genom de loungeområden som finns på flera platser i centrumet. Här erbjuds flera typer av service:

  • iPad-bord med fri surf
  • Eluttag för laddning av till exempel datorer eller mobiltelefoner

  • Familjen står i centrum i Nacka Forum, därför har vi satsat på ett brett utbud av servicemöjligheter:

  • Lekytor med digitala attraktioner
  • Ett väl tilltaget rum vid alla toaletter som även innehåller skötbord
  • Amningsrum med en liten lekhörna och möjlighet att värma mat

  • Receptionen är strategiskt placerad mitt i centrumet. Öppettiderna är desamma som centrumet i sin helhet vilket innebär att besökarna kan få assistans från tidig morgon till sen kväll, alla dagar i veckan. Här finns bland annat:

  • Information om centrumets alla butiker och serviceinrättningar
  • Gratis dagstidning
  • Möjlighet att köpa presentkort och bli medlem i Nacka Forums kundklubb

  • 2. Skyltning och hänvisningar

    Enhetliga och tydliga hänvisningsskyltar är viktigt för att kunden ska kunna orientera sig, och snabbt finna det man söker. För att centrumet skall uppnå kvalitetsmärkningen måste man även följa upp eventuella tekniska fel och avbrott snabbt, med tydlig information om när funktionen är återställd och hur man kan få samma service på ett annat sätt under tiden.

    3. Butiker och restauranger

    Den fyrstjärniga kvalitetsmärkningen omfattar även butikerna och restaurangerna; tillsammans skapar vi en shoppingupplevelse utöver det vanliga. Alla Nacka Forums hyresgäster har erhållit informationsmaterial som berättar mer om hur ett besök på Nacka Forum skall upplevas avseende service, kvalité och bemötande. Nacka Forum erbjuder även utbildningar i kundservice och bemötande.

    4. Leverantörer

    Det krävs många kunniga medarbetare inom flera områden för att hålla en hög servicenivå i ett centrum. Serviceleverantörer skall använda enhetliga arbetskläder. För Nacka Forum är den gemensamma nämnaren färgen lila. Alla bär även en namnskylt som också berättar vilka språk personen i fråga talar. Exempel på andra punkter är:

    All servicepersonal skall kunna hjälpa kunder som har frågor om var man finner entréer, toaletter och andra vanliga förfrågningar.
    Varje år genomförs en utbildning med fokus på service och bemötande, där all servicepersonal deltar.

    5. Marknadsföring

    Centrumets hemsida skall innehålla utförlig information om alla butiker och restauranger, lunchmenyer, och inspirationssidor. Det skall även finnas en mobil hemsida samt iPhone och Android appar. Nacka Forum är det första centrumet i Sverige som erbjuder ett digitalt lojalitetskort där medlemmarna, genom att checka in via sin smartphone, får information och erbjudanden direkt till sin telefon.